تهران- خ شهید بهشتی-چهار‌راه پاشا-شماره 185
021-22837988
021- 88502740

اطلاع از قیمت و جزییات فنی پروژه‌های RFID

rfid-asaa

علیرغم رشد سریع تکنولوژی اطلاعات و صنایع مرتبط، یکی از دغدغه های اصلی در سیستم‌های اطلاعاتی، داده‌ها است. ابزارها و شیوه‌های مختلفی جهت گردآوری داده‌ها وجود دارند. این ابزارها / شیوه‌ها بعضا دستی و متکی به نیروی انسانی است. AIDC به روش‌های خودکار شناسایی اشیاء، جمع آوری داده‌ها درباره آنها و انتقال اطلاعات به سیستم‌های اطلاعاتی، جهت پردازش، بدون دخالت انسان، اطلاق میگردد. تکنولوژی بارکد، RFID، Biometrics، OCR و Smart Card از روش‌های AIDC هستند.

RFID جدیدترین تکنولوژی AIDC است. اصلی‌ترین مزیت RFID، جمع‌آوری خودکار داده است. بدین معنی که به دخالت یا فعالیت عامل انسانی نیازمند نیست. در حالی که سایر رویکردهای جمع‌آوری داده، به کارکنان برای ثبت اطلاعات وابسته است، RFID آن‌ها را از این فرایند زمان‌بر و پر اشتباه رها می‌سازد.

مهمترین ویژگی RFID بر دیگر شیوه‌های جمع‌آوری دادهها، عدم محدودیت در تحرک شی است. بعلاوه RFID امکان تغییر اطلاعات هویتی شیء را از طریق نوشتن اطلاعات جدید و بروز کردن آن فراهم می‌کند. RFID تکنولوژی قرن است. ضرورت شناخت این تکنولوژی برای مدیران ارشد صنایع و سازمان‌های بزرگ اجتناب ناپذیر است. بدون شناحت این تکنولوژی و منافع حاصل از بکارگیری آن، توجیه پذیرش هزینه‌های مربوط به آن غیر قابل قبول است. RFID تکنولوژیPlug and Play نیست؛RFID نیاز به تحلیل، طراحی، انتخاب صحیح تجهیزات و استانداردها، اجرای آزمایشی و آموزش کاربران دارد.

یکی از اجزای سیستم‌های مبتنی بر RFID، برچسب هوشمند یا Tag است که در اندازه‌ها و خصوصیت‌های متنوع بر اشیا یا موجودات الصاق می‌گردند و اطلاعاتی راجع به آنها ‌برای ما فراهم می‌کنند. این برچسب‌ها محتوی ریز تراشه‌های الکترونیکی و آنتن‌های بسیار کوچکی هستند که انتقال اطلاعات ریز تراشه توسط آنتن مذکور انجام می‌شود. آنها ‌همچنین علاوه بر گزارش وضعیت کنونی جاندار یا شیء می‌توانند اطلاعات مختلفی در رابطه با آن نگهداری کنند. گزارش‌گیری از برچسب‌ها با دستگاه‌هایی به نام Reader یا برچسب‌خوان انجام می‌گیرد،‌ که این مورد نیز جزیی از هر سیستم RFID به شمار می‌آید. برچسب‌خوان‌ها نیز برحسب مشخصه‌های فنی‌شان می‌توانند در فواصل، دقت‌ها، محیط‌ها و شکل‌های مختلف کار کنند.

بر اساس تجربه شرکت آسانرم‌افزار به عنوان یکی از معتبرترین شرکت‌های rfid از سال ۱۳۸۳ تاکنون در بازار ایران، پرفروش‌ترین سیستم‌های rfid را در ادامه می‌توانید رویت و کلیک کنید تا علاوه بر جزییات سیستم‌ها، از مستندات فنی، کاتالوگ و راهنماهای سامانه نیز بهره‌مند شوید:

کنترل تردد RFID

البته سیستم کنترل تردد هوشمند، تنها منحصر به خودرو و مدیریت پارکینگ نمی‌باشد و برای تردد هوشمند افراد با rfid نیز می‌تواند صورت گیرد، ولی به اندازه مدیریت هوشمند پارکینگ خودرو، رایج نیست.

مدیریت انبار RFID

از پیچیده‌ترین سیستم‌های RFID است که هر شرکتی از عهده آن برنمی‌آید و برای سپردن آن به یک شرکت داخلی، بایستی بسیار محتاطانه عمل کرد. برای آگاهی از جزییات و پیچیدگی چنین سیستمی، می‌توانید مستند نکات مهم در مدیریت انبار با RFID را مطالعه فرمایید.

مدیریت اموال با RFID

این سیستم نیز از تخصص و توان بسیاری از شرکت‌های مدعی خدمات RFID خارج است و برای اطمینان از اینکه نیاز شما برآورده خواهد شد، کافیست نمونه کار واقعی و موجود طلب کنید و بخواهید که دمو رویت کنید. جزییات کامل در زمینه مدیریت هوشمند اموال با RFID را می‌توانید با کلیک بر آن، رویت کنید.

نگهبان هوشمند rfid

این سامانه که با نام گشت و نگهبانی هوشمند نیز شناخته می‌شود، بسیار به کیفیت دستگاه و کیفیت نرم‌افزار همراه وابستگی دارد و به همین دلیل اکیدا توصیه می‌شود در خرید آن، دموی حضوری رویت شود. برای اطلاع دقیق‌تر از آن می‌توانید مستند گشت و نگهبانی هوشمند مبتنی بر RFID را رویت فرمایید.

 

در صورت نیاز به جزییات دقیق‌تر می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

Related Posts

نظر بدهید