تهران- خ شهید بهشتی-چهار‌راه پاشا-شماره 185
021-22837988
021- 88502740

مديريت انبار مبتنی بر RFID

گرچه بسیاری از کارخانه‌ها و شرکت‌ها از سیستم‌های حرفه‌ای مدیریت انبار استفاده می‌کنند، اما هنوز جابجایی و ردگیری کالاها (چه کالاهای مصرفی و چه کالاهای بازگشتی) فرایندی پیچیده محسوب می‌شود. در بسیاری از حالات کالاهای توزیع شده بین واسطه‌‌ها بایستی از یک فرایند توزیع دیگر نیز گذر کنند تا به مقصدنهایی برسند.

anbar

در حال حاضر بیشتر سیستم‌های ردگیری از بارکدهای دو بعدی که بایستی در فاصله‌ی کم و با دید مستقیم قرار گیرند تا خوانده شوند، استفاده می‌کنند. این امر نیاز به اسکن دستی دارد و یافتن مکان بارکد بر شیء دارد. علاوه بر این بارکدها ممکن است در اثر محیط یا در حین انتقال مرطوب یا خراشیده شوند‌ که این امر اغلب سبب کاهش دقت خواندن توسط بارکدخوان خواهد شد. بدین ترتیب رسیدگی دستی وقت‌‌گیر، هزینه‌بر و با احتمال خطای بالاست.

همچنین اسکن‌های زمان‌بندی‌شده یا‌ روش‌های‌‌دستی، به‌علت اشتباهات‌سهوی و خطاها نمی‌تواند تضمین‌کند که انبارداری‌ باز هم به‌روز باشد.‌ با‌استفاده از رویکرد‌ برچسب هوشمند شرکت آسانرم‌افزار می‌توان ‌بصورت بلادرنگ و بدون جابه‌جایی‌اشیا، حضور‌فیزیکی در نزدیکی‌آنها و دخالت‌نیروی‌انسانی از وضعیت‌‌کنونی آنها و جابه‌جایی‌هایشان اطلاع پیدا کرد.‌ سیستم‌ تمام خودکار آسا امکان آگاهی از وضعیت انبار خواهد شد و مستندات عرضه و دریافت کالا بصورت‌ خودکار تولید‌ خواهند شد. مزایای زیر برای سیستم نام‌برده شده قابل برشماری است:

· امکان رویت کامل موجودی

· دسترسی به تاریخچه‌ی کامل انبارداری

· آگاهی از کاهش سطح موجودی برخی کالاها

· امکان تحویل به موقع

· تأمین فرایند کامل کنترل کالا

· تسهیل مرتب‌سازی کالاها

· کاهش انواع زمان‌های جستجوی کالا

· تأمین امنیت بیشتر

· کاهش خطاها

· کاهش کلی هزینه‌های مرتب

به جرات می‌توان گفت که هوشمندسازی انبار و تجهیز آن به RFID از پیچیده‌ترین راهکارهای RFID به حساب می‌آید و هر شرکتی توانایی انجام آن را ندارد. در این رابطه شما را به مطالعه مستند کاربردی “مهمترین نکات قبل از هر پروژه انبار با RFID” دعوت می‌کنیم.

Related Posts

نظر بدهید