تهران- خ شهید بهشتی-چهار‌راه پاشا-شماره 185
021-22837988
021- 88502740

ردگيري افراد

 

ردگیری خودکار افراد، که می‌توان به ویژه از آن برای حضوروغیاب خودکار، کنترل تردد خودکار یا اطلاع از افراد حاضر در همایش یا جلسه، استفاده کرد، امروزه در نهادها و ادارات مختلفی به یک نیاز مبرم بدل شده است. برخی از این نهادها عبارتند از:
• حضور و غیاب خودکار کودکان در کودکستان
• حضور و غیاب خودکار دانش‌آموزان در مدارس یا آموزشگاه‌های خصوصی
• اجازه ورود یا خروج شرکت کنندگان در همایش‌ها یا کنفرانس‌ها و سمینارها
• ثبت خودکار حضور و غیاب کارمندان یا کارشناسان یا مدیران یک نهاد
• ثبت تردد افراد در اتاق‌ها یا سالن‌های مختلف در طول روز
• گزارش افراد حاضر در جلسه در اتاق یا سالن همایش
این سامانه که مبتنی بر RFID می‌باشد و در اغلب مواقع، ردگیری را در مبادی ساختمان یا محوطه به ثبت می‌رساند، نیازمند به همراه داشتن کارت شناسایی ویژه در جیب یا آویزان بهگردن شخص مورد نظر می‌باشد.

tracking-solution

تجهیزات مورد نیاز

۱٫ دروازه ثبت تردد
اصلی‌ترین تجهیزات در این زمینه، Gate یا پورتال واقع شونده در مبادی است که ممکن است به تجهیزات جانبی غیر RFID برای شمارش افراد یا تشخیص جهت عبور ایشان مجهز باشد.
ممکن است در چنین مکانی، راهبندخاص یا دربی نیز واقع باشد که با شناسایی فرد، در صورت مجاز بودن ایشان،‌ دستور گشوده شدن صادر نماید.
۲٫ برچسب
چنین برچسبی که به‌طور معمول در جیب جلوی پیراهن یا کت فرد واقع می‌شود بایستی بدون دخالت فرد،‌ قابلیت خوانده شدن داشته باشد. گاهی چنین برچسبی برای اطمینان بیشتر از خوانده شدن و عدم قرارداده شدن در جیب شلوار یا کیف همراه، به صورت گردن‌آویز الزام به استفاده می‌شود. این بدان معنی است که همواره نباید از RFID انتظار داشت تا تمام خواسته‌های مشتری را در هر حال به انجام رساند، بلکه با توجه به محدودیت‌های فناوری، ممکن است در صورت نیاز مشتری به سطح اطمینان بالا از خوانده شدن، برخی سیاست‌ها را نیز به ایشان قبولاند.

چالش‌ها

چنین سیستمی در نگاه اول نسبت به سیستم‌های حضور و غیاب دستی از بهای بالاتری برخوردار است. شاید هزینه برچسب یا کارت در آن نسبت به کارت حضور و غیاب فرد در سازمان، قابل مقایسه و نزدیک باشد اما بهای برچسب‌خوان که در کنار درب تردد واقع است و از آنتن‌های متعددی تشکل شده است و می‌تواند همزمان چندین فرد را در ورود یا خروج شناسایی کند،‌ بسی بلاتر از هزینه دستگاه حضور و غیاب معمولی است. البته بایستی به خاطر داشت که چنین تجهیزاتی را می‌توان بعدا در کنترل اموال آن سازمان نیز که برچسب هوشمند RFID خواهند خورد لحاظ نمود. راه‌حل آسانرم‌افزار برای چنین هزینه‌هایی، برچسب‌خوان کوچک با قابلیت‌های فوق‌العاده اما با بهای نصف است.
ایراد دیگری که بر سیستم وارد است، عدم تضمین خوانده شدن صددرصد برچسب به ویژه در مواردی است که فرد تعمدا یا سهوا برچسب را در جیب جلوی پیراهن خود قرار نمی‌دهد. شرکت آسانرم‌افزار با پشتوانه تجربه پیاده‌سازی متعدد چنین سامانه‌هایی، چنین ایرادی را برطرف نموده است.

مزایای آسانرم‌افزار نسبت به سایر شرکت‌ها:

موارد زیر از جمله مزایای ما بر سایرین است:

– سخت‌افزار قابل اعتماد اروپایی (فرانسوی و آلمانی)
– نرم‌افزار کاملا بومی منعطف تحت شبکه کاربر پسند
– راهکار تحت فرکانس‌های مختلف (برد بلند، برد متوسط)

 

نظر بدهید