تهران- خ شهید بهشتی-چهار‌راه پاشا-شماره 185
021-22837988
021- 88502740

چرایی کاهش ارزش سهام شرکت ایمپنج

ایمپنج شرکت سازنده دستگاه های شناسایی فرکانس رادیویی و نرم افزارهای آن است.

سیر نزولی کاهش ارزش سهام شرکت ایمپنج در بورس اوراق بهادار نزدک تا پایان معاملات روز جمعه هفدهمین روز ماه می ادامه داشت . شرکت ایمپنج که سازنده اجزا و سیستم های RFID است حرفی برای گفتن نداشت. در پایان روز ارزش سهام این شرکت سیزده و نیم درصد نسبت به روز پنجشنبه کاهش را به خود احساس کرد.

ارزش سهام شرکت ایمپنج حتی در بهترین روزهای خود بسیار ناپایدار است. ارزش بتای ۳ ساله این سهام ۲٫۸ است، یعنی قیمت سهام سه برابر بیشتر از بازار معمول در شرایط عادی جابه جا می شود. مقدار ۱٫۰ به این معنی است که سهام مورد بحث حدود شاخص S&P 500 ناپایدار است. بنابراین در روزی که شاخص S&P 500 ،۰٫۶ درصد و شاخص مرکب tech-heavy نزدک ۱٫۱ درصد سقوط داشت این طبیعی است که شرکت ایمپنج شاهد کاهش بیشتر ارزش سهام خود باشد. نوسان امروز همچنین ممکن است تحت تاثیر جنگ تجاری آمریکا و چین تقویت شده و فروش تجهیزات RFID به مشتریان چینی شرکت ایمپنج تحت تاثیر قرار گرفته باشد. این نوسان شرکت های سازنده سیستم های که تکنولوژی RFID را در محصولات خود مورد استفاده قرار می دهند را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

البته سهام ایمپنج در ماه های اخیر رشد قابل توجهی داشته حتی در حال حاضر سهام بیش از ۶۷ درصد بیشتر از سال گذشته معامله می شود. پس از، تقریبا دو برابر شدن به تنهایی در سال ۲۰۱۹ .

تنها چیزی که قطعی به نظر می رسد در این زمان این است که سهام ایمپنج در آینده پیش بینی شده به نوسان خود ادامه می دهد. امکان دارد با پایان یافتن منازعات تجاری چین و آمریکا نمودار سهام متعادل شود . سرمایه گذاران شرکت ایمپنج مشتاق ثبات بازار در سطح جهانی هستند و تا آن زمان این وضع همچنان ادامه دارد.

© بازنشر خبر با ذکر منبع بلامانع است ©

خرداد ۳, ۱۳۹۸

نظر بدهید