تهران- خ شهید بهشتی-چهار‌راه پاشا-شماره 185
021-22837988
021- 88502740

رد گیری ایمن خودرو های نظامی

شرکت NXP تولید کننده نیمه‌هادی‌ها در صنعت RFID اخیر به نتایج موفقیت‌آمیزی در تعبیه برچسب‌های RFID، در خودروهای نظامی در هلند دست یافته است. این بررسی که طی یک سال انجام شده است، کارایی ایمن و با دوام RFID در شناسایی پلاک خودرو در شرایط آب و هوایی متفاوت و سرعت‌ تا ۱۶۰ کیلومتر را تایید می‌کند.

 

 

 

این پایلوت موفق، اکنون منجر به شروع به‌کارگیری تراشه‌های هوشمند در مقیاس وسیع در آمریکای جنوبی شده است. تعبیه تراشه‌های RFID در پلاک خودرو، فرصت‌های تجاری دیگری از قبیل اخذ خودکار عوارض پارکینگ نیز فراهم می‌کند. مدیران اروپایی درگیر در این پروژه معتقدند به دلیل محرمانگی و شخصی بودن چنین برچسب‌هایی برای هر خودور، و سربار قیمت کم آن در تعویض پلاک، این طرح به زودی فراگیر خواهد شد. شانس‌های دیگری که چنین طرحی، عرضه می‌کند، عبارتند از جلوگیری از جعل و تقلب و سرقت در پلاک خودروها، مدیریت ترافیک و مدیریت و کنترل تردد خودرو.

در طرح آزمایشی انجام شده که در سال ۲۰۱۵ صورت گرفت و از برچسب‌های غیرفعال (Passive) استفاده شد، تمام چالش‌ها و مشکلات احتمالی آن شناسایی و برطرف شد. رمزنگاری انجام شده در داده‌ی RFID تراشه تعبیه شده در پلاک وسیله نقلیه و فاصله خواندن مناسب (تا ۱۲ متر)، از امتیازات این طرح به شمار می‌روند که تست‌ها نتایج آن را برای انواع ماشین‌ها تایید کردند. بدین ترتیب فقط برچسب‌خوان‌ها (Reader)ی مورد تایید می‌توانند داده‌های برچسب را بخوانند و از آن استفاده کنند و هر برچسب‌خوانی قادر به دست‌یازی به چنین داده‌ای نیست.

 

مهر ۲۸, ۱۳۹۷

نظر بدهید