تهران- خ شهید بهشتی-چهار‌راه پاشا-شماره 185
021-22837988
021- 88502740

باند شکمی بارداری برای نظارت بر عوارض بارداری و سلامتی جنین

تگ‌های پارچه‌ای تعبیه شده در باند شکمی بانوان باردار

یک پزشک، یک مهندس و یک طراح لباس برای ایده‌ای جدید گرد هم آمده‌اند تا درباره طراحی یک باند شکمی جدید تبادل نظر کنند. یک پارچه هوشمند مبتنی بر فن آوری RFID برای بانوان باردار با ریسک بالا.

این باند درست شبیه به باند شکمی معمولی است به همان سادگی و کشسانی برای خانم‌های باردار، با این تفاوت که شبیه به یک حسگر عمل خواهد کرد که انقباضات رحمی، الگوی تنفس و حرکت‌های شکم را نظارت می‌کند و داده‌ی مربوط به آن را ثبت می‌کند و در صورت نیاز، به پزشک مربوطه، اطاع خواهد داد.

باند شکمی هوشمند

آنتن‌های بافته شده با فن آوری RFID که تغییر شکل می‌دهند

حسگر باند شکمی از یک آنتن دوقطبی بافته شده تشکیل شده است، که با یک تگ غیرفعال دارای تزویج القایی مجهز شده است. یک ریدر خانگی برای ردگیری و ارسال دیتای باند شکمی عمل خواهد کرد: درست مانند یک پرستار نوزاد. حسگر مورد نظر، سیگنال دریافتی را برای تشخیص تغییر فرم پارچه، استفاده خواهد کرد و دیتا متناظر برخواهد گرداند. در زمان تغییر شکل آنتن، مثلا با تغییر تنفس مادر، فرکانس تشدید، تغییر خواهد کرد. این امر سبب تغییر در قدرت سیگنال دریافتی در ریدر خواهد شد و به ردگیری تغییرات که با کمک تکنیک‌های یادگیری ماشین، کشف می‌شوند و اطلاع‌رسانی متعاقب، کمک خواهد کرد.

فن آوری RFID باند شکمی

منبع خبر:

www.engineering.com

مهر ۲۷, ۱۳۹۷

نظر بدهید