تهران- خ شهید بهشتی-چهار‌راه پاشا-شماره 185
021-22837988
021- 88502740

تست ردیابی 50000 قلم کالا در Rafik Jeans

رافیک جینز یک شرکت برزیلی است که بر تولید محصولات تهیه شده از جین در سائوپائولو و میناس گرایس و نیز فروش آن­ها در ۱۹ شهر دیگر مانند باهیا و گویاس نظارت دارد.

  این شرکت که در سان گابریل دا پالا واقع است از تکنولوژی رادیو شناسه برای نظارت بر تولید لباس های جین در دفتر مرکزی همچنین دیگر واحدهای تولیدی مانند سائوپائولو، میناس گرایس و کولاتینا استفاده می­ کند. مدیر شرکت، فلیپه پولیساری گفت :  “محصولات ما در ۱۹ شهر مانند میناس گرایس، باهیا، اسپیریتو سانتو گویاس و سائوپائولو عرضه می ­شود.”

  رافیک جینز در ماه ۵۰۰۰۰ دست لباس جابجا می کند. این شرکت برای افزایش سرعت انتقال ونظارت بر کالاهایش برروی تکنولوژی  RFID سرمایه­ گذاری نموده ­است. پولیساری بیان می­ کند که ” ما همیشه به دنبال تولید اجناسی با کیفیت بالا و با قیمت ­های رقابتی در بازار هستیم، اما با این وجود جدیدترین طرح­های دنیای مد را نیز مدنظر داریم.”

فروشگاه لباس rfid

پولیساری افزود پیش از به کارگیری RFID فرآیندهای شمارش و جدا سازی کاملا بصورت دستی و با خطا همراه بود. او بیان داشت که ” ما با اجرا سیستم RFID پیشرفت چشم گیری در بهره وری روزانه داشته و همچنین خطاهای شمارش وجداسازی محصولات بشدت کاهش یافته است.”

با استفاده از تکنولوژی RFID این شرکت توانسته در شمارش و دسته بندی سفارش های فروشگاه ها به سرعت و دقت چشم گیری دست یابد و شاهد افزایش بهره وری ۵۰٪ باشد. چنین نتایج مثبتی، الهام بخش سرمایه گذاری های آینده است. پولیساری بیان می کند که ” پورتال ها در فروشگاه های ما نصب شده اند تا فروش را افزایش دهند.” او می گوید ” فرایند انتقال و جایگزینی را نیز بهبود می بخشند.”

رافیک جینز برای پیاده سازی این سیستم RFID از برچسب های هوشمند iTag RFID در کارخانه هایش استفاده نمود. طبق گفته های آقای پولیساری ، شرکت شاهد پیشرفت قابل توجهی در فرایند شمارش کالاها بوده بطوری که سیستم میزان دقیق موجودی را برحسب مدل ، اندازه و رنگ در اختیار کاربران این سیستم قرار می دهد. همچنین کاهش چشمگیر خطاهای انسانی هنگام حمل کالا به فروشگاه ها، از دیگر نتایج مفید استفاده از این سیستم بوده است.

پولیساری گفت که تجربه راه اندازی سیستم RFID بسیار موثر و مثبت بوده و همچنین افزود “ چالشی که با آن روبرو بودیم تغییر برچسب ها در همه واحدها بود که هم به زمان و هم کار زیادی نیاز داشت. با این وجود ، ما موجودی انبار را برای شناسایی محصولات و جایگزینی در تمام فروشگاه ها مدیریت کردیم تا زمانی که اینکار برای تمام ۱۹ واحد انجام شد. “

ردیابی کالا rfid

سیستم مورد استفاده شرکت رافیک جینز شامل یک پورتال RFID است که برای مانیتورینگ و نظارت بر حرکات لجستیکی شرکت شامل ورودی و خروجی مورد استفاده قرار می گیرد. این شرکت از سیستم برنامه ریزی منابع انسانی محصول شرکت Virtual Age استفاده می کند. طبق گفته آقای پولیساری، “iTag به طور کامل از کسب و کار ما پشتیبانی می کند و همیشه برای سرویس دهی آماده است. این سیستم وسیله ای بسیار عالی برای فعالیت و کسب و کار ماست و بی شک باعث افزایش سرعت کل فرآیند می شود.”

رافیک جینز برای مدیریت محصولات، اطلاعات مرجع مرتبط با درخواست مشتری و تایید اینکه، آیا هر محصول متعلق به یک سفارش خاص است یا نه، از یک پورتال و برچسب خوان Acura Edge-50 با چهار آنتن استفاده می کند. شرکت درحال حاضر از برچسب هوشمند (Tag)، iTag’s 95-50 با EM Microelectronic دارای چیپ EM4124 استفاده می کند. این برچسب های هوشمند یکبار مصرف هستند به همین خاطر از زمانی که برچسب روی محصول چاپ می شود تا زمانی که محصول به دست مشتری می رسد قابل ردیابی است.

در ابتدای راه اندازی سیستم بزرگترین چالش پیش  رو، تعیین پیکربندی و ترتیب آنتن های مورد استفاده بود به طوری که هر محصول موجود در پورتال RFID قابل خواندن باشد. سرجیو گامبیم  مدیرعامل iTag اظهار داشت که “بعد از ارزیابی و تحلیل بهترین پیکربندی ها برای برچسب خوان ها و روشی که مشتری قطعات را در رول ها  قرار می دهد ما توانستیم همه نکات لازم و ضروری را با هم هماهنگ کنیم تا همه چیز به درستی پیش برود. “

© بازنشر خبر با ذکر منبع بلامانع است ©

اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۸

نظر بدهید