تهران- خ شهید بهشتی-چهار‌راه پاشا-شماره 185
021-22837988
021- 88502740

سرمایه‌گذاری 50 میلیون دلاری بزرگترین ایرلاین جهان در رابطه با ردگیری بار مسافران توسط RFID

RFID در فرودگاه

ایرلاین بزرگ دلتا اخیرا اعلام کرد، قصد دارد ۵۰ میلیون دلار در زمینه استفاده از RFID برای ردگیری بار مسافران در ۳۴۴ فرودگاه دنیا هزینه کند. به جای استفاده از روش مرسوم بارکد و بارکدخوان دستی برای ردگیری بار مسافران جهت تصمیم‌گیری هدایت بار مسافران، تگ‌های RFID در برچسب بار تعبیه می‌شوند و امکان هدایت خودکار آن را در گیت‌ها برای بارگیری و تحویل به مسافران، فراهم می‌سازند. چنین امکانی موجب ردگیری آسان و استقلال حداکثری از عامل انسانی و خطاهای مرتبط با آن می‌شود.

همچنین برای مسافران نیز یک برنامه کاربردی بر موبایل تحت نام شرکت دلتا تهیه شده است که به سادگی خواهند فهمید بار‌ آن‌ها در در چه مکانی بارگیری و تحویل خواهد شد که براساس تست‌های اولیه، ۹۹٪ دقت را داراست. مسافران در این زمینه علاوه بر اینکه احتمال گم شدن و اشتباه تحویل دادن و تاخیر در تحویل بارشان بسیار کم می‌شود، بلافاصله از تغییرات پروازی و هواپیماها نیز مطلع خواهند شد و مکان و زمان تحویل دقیق بار را خواهند فهمید.

 

ردگیری بار مسافران

این سرمایه‌گذاری شرکت دلتا، سومین سرمایه‌گذاری بزرگ در این زمینه است. پیش از این فرودگاه بین‌المللی مک‌کارن (McCarran) و فرودگاه بین‌المللی هنگ کنگ از پیشروان در زمینه ردگیری و ساماندهی بار مسافران با کمک فن‌اوری رادیوشناسه بودند.

آبان ۵, ۱۳۹۷

نظر بدهید