تهران- خ شهید بهشتی-چهار‌راه پاشا-شماره 185
021-22837988
021- 88502740

بازار RFID مرکز داده و تلاش برای توسعه پایدار در طی سال های 2015 -2021

مراکز داده RFID

مرکز داده از امکانات سیستم های کامپیوتری است که برای نگهداری داده و برنامه های حیاتی برای موفقیت سازمان های تجاری به حساب می آید. مراکز داده به صورت یکپارچه برای انتقال سرموقع، مطمئن و امن اطلاعات داخل سازمان مورد استفاده قرار می گیرند. در حال حاضر مدیران مرکز داده به طور مداوم درمعرض فشار برای افزایش امنیت مرکز داده و اطمینان از استفاده بهینه از منابع هستند. از این رو آنها برای پیگیری و ردیابی منابع حیاتی مثل سرورها، روتر ها و دیگر بخش های فناوری اطلاعات از یکپارچه سازی فناوری های مختلف مانند رادیو شناسه استفاده می کنند. اتوماسیون با استفاده از RFID علاوه بر کاهش ناکارآمدی و خطای انسانی و همچنین کاهش هزینه ها و پیچیدگی، منجر به افزایش انعطاف پذیری و کنترل بهتر می شود.

RFID به شرکت ها امکان می دهد تا مجموعه‌ای از معیارهای مربوط به موجودیت های مرکز داده را شناسایی و جمع آوری کنند. علاوه بر این، آنها به افزایش دقت موجودی و بهره وری عملیاتی کمک می کنند. براساس نوع موجودی، تگ های RFID می‌توانند برای سرورها، سوئیچ ها، دستگاه های ذخیره سازی (درایوهای قابل جابجایی و درایو های پشتیبان) و غیره استفاده شود. با توجه به نوع راه حل ها، RFID برای دیتاسنترها شامل تگ ها (تگ های اکتیو و پسیو)، ریدرها، آنتن ها و نرم افزار می باشد.

دیتاسنترها شامل اجزایی گران قیمت و حساس هستند که نیازمند ردیابی می باشند. ردیابی اجزای دیتاسنترها در سازماندهی و کاهش هزینه های عملیاتی به آن ها کمک زیادی می کند. علاوه بر این ردیابی دستی بسیار هزینه بر و یک دست کردن موجودی کاری خسته کننده و غیر موثر است. بنابراین بسیاری از مراکز داده به طور فزاینده ای به استفاده از تکنولوژیRFID برای کاهش هزینه ها، افزایش دقت موجودی و بهبود بهره وری عملیاتی روی آورده اند.

برچسب های RFID هنگام استفاده در قفسه های تجهیزات مرکز داده می‌توانند در بازیابی اطلاعات مربوط به قفسه ها بدون سپری شدن زمان کمک کنند. علاوه بر این، تجهیزاتی که در جای خود قرار ندارند را می توان به آسانی بدون خواندن شماره سریال اختصاصی بر روی تگ ها پیدا کرد. در سطح جهانی، تعداد بیشتری از شرکت ها، خواستار مدیریت بهتر منابع مرکز داده هستند. برچسب های RFID و سایر راه حل ها به بهبود مدیریت موجودیت های مرکزداده کمک زیادی می کند.

مدیریت مرکز داده RFID

علاوه بر این، این راه حل ها باعث افزایش کارایی و بهره وری، با کاهش نیروی کار سنتی می شود که می توانند برای سایر وظایف حیاتی در یک سازمان استفاده شوند. بنابراین افزایش نیاز به مدیریت بهتر منابع با بهره وری بالا، محرک بازار RFID مرکز داده است.

در حال حاضر با توجه به اینکه اینترنت اشیا حجم بسیار زیادی از دیتا را تولید می کند، این خود محرک وجود دیتاسنتر هاست. مطابق پیش بینی های انجام شده با افزایش تعداد دیتا سنتر ها همانطور که انتظار می رود فرصت های فراوانی برای تکنولوژی RFID وجود دارد که در دیتا سنتر ها گنجانده شود.

از لحاظ جغرافیایی بازار RFID مراکز داده شامل آمریکای شمالی، اروپا، آسیا و اقیانوسیه، خاورمیانه، آفریقا و آمریکای لاتین است. آمریکای شمالی بزرگترین بازار فناوری RFID برای مراکز داده است. افزایش دیجیتالی شدن در منطقه آسیا و اقیانوسیه محرک رشد دیتا سنتر ها در این ناحیه بوده است و بنابراین منطقه نوظهوری برای بازار RFID مراکز داده به شمار می آید. تعدادی از شرکت های پیش گام بازار جهانی RFID به قرار زیر می باشند.

IBM Corporation, Zebra technologies, Hewlett-Packard Development Company L.P., Invengo Information Technology Co. Ltd and Impinj, Inc.

© بازنشر خبر با ذکر منبع بلامانع است ©

خرداد ۲۱, ۱۳۹۸

نظر بدهید