تهران- خ شهید بهشتی-چهار‌راه پاشا-شماره 185
021-22837988
021- 88502740

کنترل ترتیب استفاده الگوریتم (FIFO) از مواد خام اولیه در کارخانه های تولیدی به وسیله راهکار RFID

کارخانه Kumho Tire   کره جنوبی، از راهکار RFID جهت کنترل بهترین زمان استفاده از مواد خام اولیه و قبل از منقضی شدن آن ها استفاده می کند. این راهکار بر اساس الگوریتم FIFO (خروج به ترتیب ورود)، فرآیند استفاده از لاستیک، جهت تولید تایر را ردیابی می کند.

ماده خام اولیه برای تولید تایر، ورق های لاستیکی است که عمر کوتاهی دارند و پس از انقضا، انعطاف و قابلیت کشسانی خود را از دست می دهند. با توجه به دور سطح بالای دور ریز این مواد، شرکت Kumho Tire بر آن شد که مصرف این ماده را بهینه کند.

 

راهکار RFID در کارخانه های تولیدی

این شرکت از سال ۲۰۱۳، برای مدیریت موجودی و تدارکات در مراکز توزیع خود از راهکار RFID استفاده می کند.Kumho Tire می خواست از این طریق، سطح موجودی و میزان پیشرفت کار را بررسی کند. برای این منظور، یک سیستم مکان یابی بلادرنگ (RTLS)، در بخش مونتاژ کارخانه راه اندازی شد.

بر روی هر ورق لاستیک، یک تگ با شناسه(ID) مرتبط به اطلاعات آن ورق مانند اطلاعات شرکت تولید کننده و تاریخ انقضای ورق متطل می شود. پیش از ارسال این ورق ها به واحد تولید، اطلاعات مربوط به تگ های های آن ها، به صورت دسته ای توسط یک reader(برچسب خوان) خوانده شده، و در database(بانک اطلاعاتی)، ذخیره می شود. از این تگ ها برای مکان یابی ورق های لاستیک ، در مسیر خط مونتاژ هم استفاده می شود. مدیر مونتاژ قبل از استفاده از ورق ها اطلاعات را در نرم افزار می بیند و از به کار بردن ورق منقضی خودداری می کند.

نصب و راه اندازی این سیستم برای شرکت هزینه بر بوده ولی با کاهش میزان مواد دور ریز ، موجب بهینه سازی هزینه ها می شود. به گفته مدیران این مجموعه، بازده مالی RTLS در مدیریت دارایی شرکت، قابل استناد است.

RTLS ، مورد استفاده برای ردیابی تجهیزات، باعث بازگشت سریع سرمایه از طریق کاهش نیاز به خرید تجهیزات، اجاره کمتر، و کاهش از دست دادن تجهیزات به علت استقرار نابجا و یا تجهیزات سرقت خواهد شد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد کاربردهای RFID دربخش مونتاژ کارخانه ها به راهکار آسا نرم افزار با عنوان مدیریت خط تولید به این لینک  و برای مطالعه بیشتر در زمینه RTLS به این مقاله مراجعه نمایید.

آبان ۵, ۱۳۹۷

نظر بدهید