تهران- خ شهید بهشتی-چهار‌راه پاشا-شماره 185
021-22837988
021- 88502740

پمپ بنزین بدون اپراتور با کمک RFID

بازار فزاینده‌ی دستگاه‌های هوشمند، اخیرا سبب روش‌های جدید برای پرداخت خودکار در پمپ بنزین ها نیز شده است. علاوه بر گزینه‌هایی مانند کارت‌های اعتباری و کیف پول دیجیتال، تگ‌های  RFID نیز بدین منظور به کار گرفته شده و می‌شوند. پرداخت هوشمند به فرد کمک می‌کند تا در هر مکان و هر زمان، حسابهایشان را از طریق تلفن همراه یا تبلت، مدیریت کنند.

پمپ بنزین هوشمند

شرکت ملی نفت ابوظبی Abu Dhabi National Oil Company با نام اختصاریADNOC به تازگی خدمتی به نام ADNOC SMART را عرضه کرده است که معادل با یک پمپ بنزین سلف سرویس است که رانندگان بدون نیاز به اپراتور، خدمات خود را دریافت می‌کنند و از آن خارج می‌شوند. رانندگان در چنین پمپ‌بنزین تمام خودکاری، ساده‌تر، امن‌تر و حتی دوستانه‌تر با محیط زیست، خدمات خود را دریافت می‌کنند. چنین خدمتی با کاهش زمان انتظار، خدمات با کیفیت سطح‌ بالاتری را عرضه می‌کند.

ثبت‌نام در سامانه هوشمند پمپ بنزین، از طریق وب میسر است و کارت هوشمند مبتنی بر RFID به عنوان کیف پول الکترونیکی به کاربر اعطا می‌شود که می‌تواند با کارت شناسایی فرد در کشور امارات (Emirates ID) نیز یکی باشد. نحوه‌ی کار بدین صورت است که فرد با ورود به پمپ بنزین و مستقر شدن در جایگاه، کارت خود را در دستگاه قرار می‌دهد و پس از تعیین اعتبار وموجودی، امکان سوخت‌ریزی به اندازه‌ای که موجودی داشته باشد را دارد و همزمان با پایان سوخت‌ریزی، اعتبار به صورت خودکار از کارت برداشت می‌شود. ADNOC همچنین در ابتکاری فراتر، شبکه‌ای از ۳۶۰ ایستگاه سوخت، کارواش و خدمات خودرو را در سراسر امارات به هم شبکه نموده و همگی با یک کارت هوشمند مبتنی بر RFID قابل استفاده هستند

منبع:
خلیج تایمز

اردیبهشت ۲۹, ۱۳۹۷

نظر بدهید