تهران- خ شهید بهشتی-چهار‌راه پاشا-شماره 185
021-22837988
021- 88502740

گام جدی سونی برای هوشمند سازی خانه ها توسط فناوری IoT

با پیدایش فناوری IoT در دستگاه ها و لوازم خانگی می توان انتظار داشت که قابلیت ها و توانایی های جدید زیادی را از این محصولات شاهد باشیم. حتی اگر دستگاهی که در مورد آن صحبت می کنیم ساختار ساده ای داشته باشد بازهم IoT قادر است لقب هوشمند را همراه با قابلیت هایی جدید به آن اضافه کند. سونی به تازگی سیستم روشنایی جدیدی با نامMultifunctional Light معرفی کرده است که در نوع خود بسیار جالب به نظر می رسد.

هوشمندسازی خانه ها

بخش چند منظوره و داخلی این سیستم روشنایی، همچون یک موتور هوشمند کار می کند و می تواند با تشخیص حضور یک شخص، کل سیستم روشنایی، تلویزیون و یا حتی سیستم تهویه آن مکان را روشن نماید. این بخش همچنین دارای سنسورهای حرکتی، روشنایی، دما و رطوبت است و بسته به تنظیمات صورت گرفته توسط کاربران می تواند به صورت خودکار و هنگامی که به طور مثال روشنایی محیط از میزان حد مشخصی کمتر می شود و یا دمای اتاق کاهش می یابد دستورهای لازم را به دستگاه های موجود در محیط ارسال کند.

لامپ هوشمند

سنسورهای حرکتی موجود در این سیستم همچنین می توانند به عنوان یک سیستم امنیتی عمل کنند و با تشخیص حضور یک فرد، آژیر و یا سیستم های هشدار دیگر را فعال کند. سونی همچنین برای این محصول جدید خود تجهیزات صوتی مانند اسپیکر و میکروفون را هم تدارک دیده است تا Multifunctional Light قادر باشد به عنوان یک سیستم ارتباط داخلی نیز مورد استفاده قرار بگیرد. علاوه بر این با حضور یک شیار microSD امکان ضبط و ذخیره سازی پیام های منتقل شده نیز ممکن است.

کنترل و تنظیم این سیستم هوشمند می تواند از طریق یک اپلیکیشن همراه و از طریق تبلت ها و گوشی های هوشمند چه از دورن و چه از بیرون خانه صورت بگیرد. سونی قرار است Multifunctional Light را در نیمه اول سال جاری میلادی عرضه کند.

مهر ۲۷, ۱۳۹۷

نظر بدهید