تهران- خ شهید بهشتی-چهار‌راه پاشا-شماره 185
021-22837988
021- 88502740

مدیریت اموال مبتنی بر RFID

AsaaSoft-RFID-Asset


 دانلود راهنمای فنی سیستم مدیریت و ردگیری اموال مبتنی بر RFID همراه با جزییات و تصاویر نرم‌افزار و سخت‌افزار  


 ردگیری‌ و‌ نظارت‌ بر‌ جابجایی اموال‌، بخشی از سیستم مدیریت‌ اموال است‌. در‌ تمام‌ سازمان‌ها‌ی‌ بزرگ‌، ردگیری‌ مکان‌ اموال‌، تعداد‌ و‌ شرایط‌ نگهداری‌ آن‌ها‌ پروسه‌ای‌ زمان‌بر‌، پر خطا و پر‌ هزینه‌ است‌.‌

 در‌ سال‌های‌ اخیر‌ استفاده‌ از‌ بارکد‌ در‌ ردگیری‌ اموال‌ رایج‌ گشته‌ است‌، این کار‌ به‌ لحاظ‌ سرعت‌ و‌ دقت‌ در‌ صورت‌برداری‌ نسبت‌ به‌ قرائت‌ عینی‌ دارای‌ مزیت است‌، لیکن‌ بارکد‌ به‌ لحاظ‌ محدودیت‌های‌ خاص‌ خود‌ راهکار‌ ایده‌الی‌ نیست‌.

 روش‌ کار

    ۱- شناسایی: در‌ این‌ روش‌ به‌ اموال‌ و‌ محل‌های‌ استقرار‌، یک‌ کد‌ شناسایی‌ تخصیص داده می شود. این‌ کد‌ در‌ حافظه‌ برچسب مربوط به‌ محل‌ استقرار‌ یا‌ اموال‌ ذخیره شده، سپس در سیستم‌ نرم‌افزاری‌ ثبت‌، آنگاه به‌ محل‌ الصاق‌ می‌گردد. توصیه‌ می‌گردد‌، در‌ موارد‌ میسر‌، از‌ برچسب‌ کاغذی‌ که‌ قابلیت‌ چاپ‌ دارد‌، استفاده‌ شود‌ در‌ آنصورت‌ به‌کارگیری‌ یک‌ دستگاه‌ Label Printer که‌ قابلیت‌ کد‌ کردن‌ برچسب RFID را‌ نیز‌ داشته‌ باشد‌، فرآیند‌ شناسایی‌ و‌ کد‌ گذاری‌ و‌ تخصیص‌ برچسب‌ را تسریع‌ می‌کند.

 تجهیزات‌ مورد نیاز‌ در‌این‌ مرحله‌ عبارتند‌ از‌:

۱- Desktop Encoder

۲- Label Printer/ UHF Encoder (اختیاری)

 که‌ توسط‌ نرم‌افزار‌ Client / Server مدیریت‌ کد گذاری‌ و‌ تخصیص را‌ انجام‌ می‌دهد.

    ۲- صورتبرداری: صورتبرداری‌ اموال‌ با‌ استفاده‌ از‌ یک‌ دستگاه‌ Handheld Reader بصورت Offline یا‌ Online انجام‌ می‌شود.

 Online – در این روش دستگاه Handheld در بستر WLAN برچسب محل استقرار را خوانده و پس از بارکردن اطلاعات مربوط به اموال مستقر در محل، به کاربر امکان صورت‌برداری و مقایسه با اطلاعات قبلا ثبت شده در پایگاه داده را بصورت لحظه ای می‌دهد.

 Offline = چنانچه امکان اتصال به Server در محل میسر نباشد، آنگاه به دو صورت می‌توان رفتار کرد:

 ۱-۲- کاربر پس از خواندن برچسب محل استقرار، اقدام به خواندن اموال مستقر در محل می‌کند. اطلاعات جمع آوری شده، بعدا به Server منتقل و با اطلاعات ثبت شده مقایسه می‌گردد.

۲-۲- در این روش، کاربر قبل از اعزام به محل صورت‌برداری، اطلاعات محل های استقرار و اموال مربوط به آنها را از Server به Handheld بارگذاری کرده، آنگاه اقدام به صورتبرداری می‌نماید.

نکات مهم مرتبط با سخت‌افزار:

گرچه سخت‌افزار کل سامانه به صورت خلاصه مشتمل بر موارد زیر است اما جزییات مهم زیادی باید در انتخاب آن‌ها مورد توجه قرار گیرده که در ادامه به آن‌ها پرداخته خواهد شد:

  • – برچسب‌ها: برچسب‌ها باید متناسب با مال مورد نظر تهیه و الصاق شود. به عنوان مثال برای تجهیزاتی مانند رایانه ممکن است به برچسب‌های الصاقی به فلز نیاز باشد در حالی که برای تجهیزاتی مانند میز و صندلی، با انتخاب مکان مناسب الصاق برچسب، هم در نگهداری و هم در خواندن آن تسهیل ایجاد می‌شود. همچنین اندازه برچسب نیز به ویژه برای اموال کوچک اهمیت دارد.
  • – برچسب‌خوان‌ها: همانطور که قبلا اشاره شد سه نوع برچسب‌خوان در این سامانه مورد نیاز است. برچسب‌خوان میزی برای انتساب شناسه به اموال پس از الصاق برچسب، برچسب‌خوان دستی برای خواندن و رسیدگی موردی اموال و برای اموال‌گردانی و سایر استفاده‌های جمع‌دار اموال و در نهایت برچسب‌خوان به صورت گیت برای اطلاع‌رسانی خروج اموال از شرکت یا سازمان. برچسب‌خوان‌های گیت، بایستی از شرکت‌های معتبر و عملکرد تضمین شده تأمین شود زیرا تجهیزات کم کیفیت ممکن است در رویت برچسب با زاویه خاص یا شرایط خاص دچار خطا شوند

شرکت آسانرم‌افزار افتخار دارد که تجهیزات عرضه شده به همراه نرم‌افزار کاملا بومی تحت شبکه و قابل اجرا بر تمام نسخ ویندوز را از کشورهای صاحب‌نام و معتبر در زمینه فناوری RFID در دنیا در کشورهای آمریکایی، اروپایی و تایوانی عرضه می‌کند.

برای دانلود جزییات فنی سامانه همراه با تصاویری از نرم‌افزار، اینجا را کلیک کنید.

Related Posts

نظر بدهید