تهران- خ شهید بهشتی-چهار‌راه پاشا-شماره 185
021-22837988
021- 88502740

چگونه بارکد و RFID باعث افزایش بهره وری در صنعت می شود

با گسترش فناوری دیجیتال در کل فرایند تولید، ابزارهای جدید زیادی در دسترس قرار گرفته است. بارکدها و رادیوشناسه­ ها برخی از این ابزارها هستند و می­توانند در بخش­های زیادی از روند کار شما ادغام شوند. با استفاده از بارکدها و رادیوشناسه، یک فرآیند می­تواند در بسیاری از جنبه­ های نگهداری برنامه بهبود یابد. اسناد می­ توانند به یک سکوی دیجیتال منتقل شوند، و کل روند نگهداری مسئله می­تواند موثرتر شود. مشکلات می­توانند بسیار ساده­ تر گزارش داده شوند، عیوب و قطعاتی که باید تعوض شوند بسیار سریع­ تر پیدا می­شوند و ایمنی می­ تواند بهبود یابد. این بهبودها به کارمندان نگهداری شما کمک می­ کنند که سریع تر و هوشمندانه تر عمل کنند.

مستندات دیجیتال و ذخیره آن­ها

 

یکی از مزیت­ های بارکد کاهش اسناد دستی است. با استفاده از فناوری بارکد نصب شده روی دارایی تجهیزات، یک تکنسین برای سهولت در انجام کارهای خود می­تواند از ابزارهای دیجیتال استفاده کند.

این سناریو را تصور کنید: یک تکنسین نگهداری یک تماس درباره یک خرابی دریافت می­کند و با یک اسکنر و تبلت به کف مغازه می­رود. بارکد تجیزات اسکن شده است، و تکنسین تمام اطلاعات مربوط به دارایی را در دست دارد. او می­تواند آخرین خرابی­ ها،کتابچه راهنمای تجهیزات، دستورالعمل­ های کار و … را بررسی کند. این کار از حفاری از طریق قفسه پوشه­ ها یا پوشه­ های کاغذ جلوگیری می­کند.

زمانی که تکنسین کار خود را تمام کرد، می­ تواند بلافاصله یادداشت برداری کند. ردیابی زمان می­تواند به صورت خودکار انجام شود و یک احساس واقعی با توجه به زمان واقعی که برای انجام این کار صرف کرده را دریافت کند.

بهبود در کیفیت داده­ ها به تجارت کمک می­ کند تا درباره دارایی­ های خود تصمیم­ های هوشمندانه بگیرد. البته این مزیت مستلزم استفاده از سیستم مدیریت موٍثر نگهداری رایانه­ ای(CMMS) است که باید در تجهیزات و شیوه­ های کار ادغام شود. به عنوان مثال یک شرکت خدماتی به نام Hofor استفاده از فناوری رادیوشناسه را برای ردیابی نگهداری خط لوله آب شروع کرد. تکنسین­ ها از حفظ یک نگهدارنده برای اسکن شیر دریچه آب  و دسترسی به تاریخچه نرم افزار استفاده کردند. با استفاده از این نرم افزار، آن­ها می­توانند تاریخ سوپاپ را بیابند و اطمینان حاصل کنند که آن­ها از شیر مناسب استفاده می­کنند. این شرکت کاهش ۴۰ درصدی زمان برای جمع آوری داده­ها در طول نگهداری خط آب را تخمین می­زند.

مشکلات گزارش­گیری

در صورت بروز مشکل، شما می­ خواهید آن را سریع و به طور کارآمد گزارش کنید. این کار با استفاده از بارکد روی تجهیزات بسیار آسان­ تر است. با استفاده از نرم افزار نگهداری موبایل، یک اپراتور معتبر می­ تواند با اسکن بارکد و پرکردن یک درخواست کار ساده، یک مشکل را گزارش کند. این روش منجر به مدیریت موثر مسائل مربوط به تجهیزات می­ شود و به کارکنان این امکان را می­ دهد که تا عملکرد را به طور روان انجام دهند.

 

محل قرارگیری تجهیزات

در یک عملیات بزرگ تولید، پیداکردن قطعه مناسبی از تجهیزات برای کار روی آن دشوار است. پالایشگاه­ های نفتی می­توانند هزاران دریچه، تله و واشر داشته باشند. و در بسیاری از موارد مشخص کردن محل نشات گرفتن مشکل دشوار است. با استفاده از فناوری رادیوشناسه روی تجهیزات، یک تکنسین می­تواند اطمینان حاصل کند که از دریچه درست شروع کرده است. این امر به ویژه برای کارهای نگهداری پیشگیرانه با دوره­ای مفید است.

 

موقعیت مکانی قطعات

برای هر کسی که در یک کارخانه فرسوده کارکرده است، پیداکردن یک مکان عجیب و غریب می­تواند یک کار دیوانه کننده باشد. با تبدیل فضای ذخیره سازی قطعات به رادیوشناسه، تکنسین­ ها می­ توانند مطمئن شوند که بار نخست قسمت صحیح را پیدا می­ کنند. این پیشرفت­ ها می­ تواند در اتلاف وقت صرفه جوییی کند.

 

امنیت کارمندان

همچنین می­ توان از فناوری موقعیت مکانی دیجیتال برای یافتن کارکنان در محل استفاده کرد . این می­ تواند در بسیاری از موقعیت­ های خطرناک مفید باشد و با پیمانکارانی که ممکن است قانون را نادیده بگیرند مفید باشد. برای ردیابی حرکات به هریک از آن­ها یک نشان رادیوشناسه بدهید. و اگر آن­ها وارد یک منطقه غیرمجاز شوند، می­ توان یک هشدار به امنیت یا بخش امنیت سایت گزارش شود.

 

مزیت­ های ادغام بارکد و رادیوشناسه برای ساخت قابل توجه است . دلایل بسیاری برای پذیرش پتانسیل از راه حل ها وجود دارد. از بسیج تعمیر و نگهداری سریع گرفته تا تکمیل سریع تر تعمیرات، کنترل بهتر موجودی و حتی بهبود ایمنی را می­توان در نظر گرفت.

آبان ۱, ۱۳۹۸

نظر بدهید