تهران- خ شهید بهشتی-چهار‌راه پاشا-شماره 185
021-22837988
021- 88502740

علل عدم موفقيت پروژه‌هاي RFID در ايران

مقدمه

فناوری اطلاعات با سرعت خیره کننده حرکت روبه جلو خود را ادامه می‌دهد و شرکت‌ها و کشورها اعم از فقیر و غنی، راهی جز همراه نمودن خود با آن ندارند. در این میان RFID نیز که از سابقه‌ی طولانی در عرصه فناوری اطلاعات برای شناسایی خودکار برخودار است،‌ هر روز کاربردهایش را به جامعه تحمیل می‌کند و شرکت‌ها و ادارات به دلیل مزایای متعدد آن،‌ آن را در سامانه‌های مختلف خود مورد استفاده قرار می‌دهند. به عنوان مثال امروزه کمتر شرکتی یافت می‌شود که از سامانه‌های حضورغیاب مبتنی بر کارت‌های بدون تماس RFID استفاده ننماید یا ناوگان اتوبوس‌ شهری یا مترو مجهز به کارت‌های اعتباری RFID را استفاده یا رویت نکرده باشد.

علیرغم استفاده فراگیر از RFID، هنوز بسیاری از پروژه‌های مرتبط با آن در ایران، در مراحل آغازین متوقف می‌شود یا پس از اجرای اولیه با بن‌بست مواجه می‌شود یا در بدترین حالت،‌ پس از عقد قرارداد و شروع پیاده‌سازی با شکست مواجه می‌گردد. مقاله کنونی در رابطه با مهمترین عوامل تأثیرگذار در عدم استفاده شرکت‌های علاقه‌مند به بهره‌بر‌داری از RFID و عدم موفقیت شرکت‌های پیاده‌ساز در ایران است.

نکات ذکر شده در این مقاله می‌تواند مورد استفاده‌ی شرکت‌هایی قرار گیرد که تمایل به استفاده کلان از RFID در آتیه نزدیک دارند (مثلا استفاده از انبار یا خط تولید). همچنین شرکت‌های فعال در زمینه فناوری اطلاعات که تمایل به فعالیت در عرصه RFID دارند یا به تازگی به آن روی آورده‌اند نیز می‌توانند با مطالعه این مقاله، از چالش‌ها و مشکلات فراروی، آگاهی بیشتری کسب نمایند. در نهایت، این مقاله حاوی برخی نکات کلیدی برای کارشناسان و مشاورین فناوری اطلاعات درگیر در پروژه‌های RFID است.

 

برای دریافت کامل این مقاله بر پیوند زیر کلیک کنید:

علل عدم موفقیت پروژه‌هایRFID در ایران

آبان ۱۸, ۱۳۹۷

نظر بدهید